Bezpieczne zakupy przez internet

 

W dobie internetu każdy robi w nim zakupy, bo to szybki i wygodny sposób. W sklepie stacjonarnym możemy towar zobaczyć, dotknąć, lub nawet sprawdzić przed zakupem, jednak kupując w sieci nie mamy takiej możliwości i to jest jedyny minus. 

Jak prawo chroni konsumentów sklepów internetowych?

zakupy przez internet prawoBywają nieuczciwi sprzedawcy, którzy wykorzystują słabe strony zakupów internetowych, ale prędzej, czy później kończy się takie działanie. Klienci mogą wyrażać opinie o sprzedawcach w różnych portalach, co w konsekwencji powoduje, że nikt nie chce kupować w takim sklepie, albo mogą zgłaszać takie firmy do Urzędu Ochrony Konsumenta. Jeżeli robimy zakupy przez internet prawo nas chroni na wiele sposobów. Przede wszystkim każdy klient ma prawo w ciągu czternastu dni od otrzymania przesyłki, zwrócić ją sprzedawcy bez podawania powodu. Wystarczy jedynie uzupełnić specjalny formularz zwrotu dostępny na stronie sprzedawcy i odesłać towar, za który muszą nam zostać zwrócone pieniądze. Żeby się uchronić przed nieuczciwymi sprzedawcami, trzeba uważnie wybierać sklepy, w których robimy zakupy. Warto sprawdzać opinie innych klientów na temat danej firmy, gdyż to jest najpewniejsza reklama, bądź antyreklama. Przy zwrotach zakupionych towarów trzeba pamiętać, że musi on być nieużywany, nowy i oryginalnie zapakowany, gdyż jest to warunek przyjęcia zwrotu przez sprzedawcę. W razie wątpliwości co do oryginalności produktu, każdy klient może się bezpośrednio kontaktować ze sklepem, żeby rozwiać swoje wątpliwości.

Zakupy w internecie są coraz popularniejsze z wielu powodów, ale zawsze trzeba być czujnym, bo w sieci jest sporo oszustów. Nigdy nie wiemy, czy dany sprzedawca jest uczciwy, gdyż nie mamy z nim kontaktu, nie widzimy go, dlatego prawo musi chronić konsumentów.